samochód marki BMW, zaprezentowany w lipcu 2011 roku.Podobnie jak w przypadku poprzedników, model M5 bazuje na BMW serii 5. Jest to piąte wcielenie M5. Samochód charakteryzuje się podwójnie turbodoładowanym 560-konnym (wersja Competition – 575 KM) silnikiem V8 o pojemności 4,4 l, który pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie ok. 4,3 s. Samochód wyposażony jest w ogranicznik prędkości – do 250 km/h. Tak jak wszystkie M5, model bazował na zwykłym modelu BMW serii 5, w tym wypadku modelu (F10). Został on jednak wyposażony w bardziej agresywny sportowy zestaw ospojlerowania o mniejszym oporze aerodynamicznym (zderzaki, lusterka, większe i szersze koła, lotka na klapie itp.), większe i szersze koła mające zapewnić lepszą trakcję i prowadzenie auta oraz komplet oznaczeń (w tym między innymi emblematy, listwy itp.). BMW M5 F10, w porównaniu do poprzednika, zużywa znacznie mniej paliwa(ok. 31%). To dużo, zważywszy na większą masę. Emituje on także znacznie mniej szkodliwych spalin(w porównaniu do BMW M5(E60) jest to 21%). Średnie zużycie paliwa nowej wersji M5 to średnio 9,9 l na 100 km, podczas gdy starszy odpowiednik potrzebuje średnio 14,3 l. Wielu specjalistów zarzuca temu modelowi zastosowanie silnika z turbodoładowaniem tym samym odbiegając od tradycji tego modelu, w którym zawsze można było znaleźć silnik bez doładowania.
© 2024 Marek Stiller All Rights Reserved. Proudly powered by WordPress.
Dodaj komentarz